مراحل ساخت کانکس

مراحل ساخت کانکس

فهرست مطالب

مراحل ساخت کانکس و فرآیندی که یک سازه پیش ساخته از مرحله درخواست خریدار تا تحویل محصول طی می کند. ساخت کانکس یک فرآیند جذاب و حیاتی است که با هدف ایجاد یک واحد مسکونی قابل حمل و کارآمد انجام می‌شود.

کانکس‌ها به دلیل ساختار ساده و کاربردی که دارند، به عنوان گزینه‌ای محبوب و اقتصادی در بسیاری از زمینه‌ها شناخته شده‌اند. مراحل ساخت کانکس ها و طراحی آنها به صورت استاندارد و مطابق با نیازهای مشتریان صورت می‌گیرد، که این امر به آنها اجازه می‌دهد تا با توجه به نیازها و محدودیت‌های خاص، محل‌های مناسبی را در نظر بگیرند.

کانکس یک سازه پیش ساخته است که از مواد فلزی و غیر فلزی ساخته میشود و برای مقاصد مختلف مانند اسکان، اداری، تجاری، صنعتی و غیره استفاده میشود. کانکس ها دارای مزایایی مانند سرعت ساخت، انعطاف پذیری، قابلیت حمل و نقل، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و اقتصادی بودن هستند.

مراحل ساخت کانکس یک فرایند پیچیده و دقیق است که برای انجام آن به توانایی های مهندسی و تخصصی نیاز است. این فرایند شامل چند مرحله مهم است که هر یک نقش مهمی در ایجاد یک کانکس با کیفیت و استاندارد دارند.

 

مراحل ساخت کانکس

مراحل ساخت کانکس

مراحل ساخت کانکس شامل مراحلی است که نیاز به دقت، تخصص و استفاده از مواد و ابزار مناسب دارد. در ادامه، مراحل ساخت کانکس را به صورت مفصل توضیح می‌دهیم:

1- طراحی و برنامه‌ریزی اولیه

این مرحله با توجه نیاز مشتری از سازه مورد درخواست خود صورت می گیرد و بگونه ای طراحی کانکس مرحله پیش تولید بحساب می آید. این امر توسط مهندسین طراح با نرم افزار های کامپیوتری و در دو بخش طراحی دو بعدی و سه بعدی انجام می گیرد که پس از تائید طرح سه بعدی کانکس توسط خریدار ، نقشه های دو بعدی و دیتیل های فنی آن نیز ترسیم و در قالب یک لوح فشرده یا پروپوزال به مشتری ارائه می گردد.

2- آماده‌سازی اسکلت و شاسی

در مرحله اول تولید کانکس به سراغ اسکلت کانکس می ‌رویم که استخوان ‌بندی اصلی سازه است. در این بخش بیشتر عملیاتی چون برشکاری و جوشکاری آهن‌آلات و اتصال آن‌ ها به یکدیگر انجام می ‌شود. اسکلت دو بخش اصلی دارد بخش اول نام ‌های شاسی و بخش دوم استراکچر می ‌باشد.

معمولاً مصالح به ‌کار رفته برای شاسی از تیرآهن بوده و برای استراکچر از پروفیل ‌های آهنی استفاده می‌ شود. براساس نقشه مجریان ساخت کانکس می‌ توانند موارد مهمی مانند نحوه قرارگیری و اتصال تیرآهن‌ها را بررسی و سپس آن‌ را اجرا کنند. پس ‌از این‌ که ساخت اسکلت به پایان رسید و مدیر تولید سازه آن را تایید کرد اسکلت برای مقاوم‌ سازی آغشته به ضد رنگ می‌ شود.

3- نصب بدنه و دیوارها

نصب دیوارپوش های موجود در بازار در سه نوع معمولی، چاپی و روکش دار هستند . جنس آن ها از PVC است ولی نوع روکش دار آن برای اجرا در کانکس پیش ساخته پانلی بسیار بهتر است. همچنین دیوارپوش های روکش دار دارای طرح های متنوع و بسیار زیبایی میباشند.

همین عامل میتواند کانکس شما را بسیار زیبا نماید. نصب دیوارپوش کانکس نیازمند اجرا توسط تکنسین مجرب است.

همانند هر سازه دیگری، کانکس نیز باید از عایق‌بندی مناسب برخوردار باشد تا در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاومت داشته باشد. استفاده از عایق‌های مقاوم در برابر آب و رطوبت، احتمال خسارت به سازه و محتویات داخلی را کاهش می‌دهد، برای حرارت، رطوبت و صدا معمولاً از عایق‌های پلی‌اورتان، پشم‌شیشه یا پشم‌سنگ استفاده می‌شود.

استفاده از ساندویچ پانل که شامل فوم با دانسیته بالا، پرتراکم و نسوز می‌باشد نقش بسیار مهمی در عایق بندی این سازه‌های پیش ساخته دارد. آب بندی سقف کانکس با استفاده از سیلیکون مایع و تزریق فوم پلی یورتان در درزها انجام می‌گیرد. این عمل از نفوذ غبار، رطوبت و حشرات به داخل سازه جلوگیری می‌کند.

4- اجرای کف کانکس

برای اجرای کف سازی معمولاً ورق‌های گالوانیزه یا فولادی روی شاسی نصب می‌شوند، همچنین برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و سرما از عایق کاری کف استفاده می شود.
استفاده از تخته‌های ام‌دی‌اف، پی‌وی‌سی، یا سرامیک بسته به کاربرد کانکس برای نصب پوشش داخلی کف استفاده می کنیم.

5- نصب درب‌ها و پنجره‌ها

پنجره‌ها و درب‌ها بخش مهمی از کانکس هستند و باید به درستی نصب شوند. اطمینان حاصل کنید که پنجره‌ها و درب‌ها با فریم کانکس به خوبی اتصال یافته و قابلیت باز و بسته شدن صحیح را دارند.

استفاده از درب‌های ضد سرقت یا درب‌های آلومینیومی و UPVC، پنجره‌های دوجداره یا شیشه‌های ساده برای عایق‌بندی بهتر، نصب قفل‌ها و یراق‌آلات برای افزایش امنیت از مواردی هستند که می توان در نصب درب ها و پنجره ها استفاده کرد.

6- تأسیسات برق و روشنایی

سیم کشی و نصب چراغ های داخلی و خارجی ، نصب کلید و پریز ها ، و بسیاری از جزئیات و تزئینات دیگر می باشد. تعبیه پریزها و کلیدها به صورت روکار یا توکار، نصب چراغ‌های سقفی، دیواری یا مهتابی، تعبیه جعبه فیوز و محافظ برق برای جلوگیری از نوسانات برقی از مواردی هستند که حتما باید دقیق و ایمن آنرا انجام بدهیم.

7- اجرای سیستم آب و فاضلاب

در صورت نیاز می توانید از سیستم آب و فاضلاب، نصب لوله‌های آب سرد و گرم، نصب سینک، سرویس بهداشتی و فاضلاب در کانکس‌ های بهداشتی و مسکونی، تعبیه سیستم‌های گرمایشی و تهویه (مانند کولر و بخاری برقی) استفاده کنید.

8- رنگ آمیزی کانکس

یکی از مراحل ساخت کانکس که تأثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد و برای اکثر افرادی که به دنبال خرید کانکس‌هایی برای کسب‌وکار خود هستند مهم است، تزئین و مرحله رنگ‌آمیزی بوده.

رنگ آمیزی به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی اجزای کانکس انجام می‌شود و باعث مقاومت بیشتر آن در برابر عوامل خارجی می‌شود. علاوه بر جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی، رنگ آمیزی اجزای کانکس می‌تواند به محافظت از آنها در برابر عوامل دیگری مانند اشعه UV، گرد و غبار، تغییرات دما و ضربه‌ها کمک کند. با ایجاد یک پوشش محافظ بر روی سطح کانکس، مقاومت آن در برابر این عوامل افزایش می‌یابد و عمر مفید آن طولانی‌تر می‌شود.

9- تحویل کانکس

پس از اتمام فرآیند مراحل ساخت کانکس و کامل شدن آن، بهتر است که تست‌های نهایی را بر روی آن انجام دهید. انجام این تست‌ها باید توسط ناظر و تیم اجرایی و با حضور مشتری انجام شود. بدین ترتیب عیار کیفیت محصول نهایی مشخص شده و نگرانی‌های شما برطرف خواهد شد.

مراحل ساخت کانکس زمانی‌ به پایان می‌رسد که سازه ساخته شده و به مشتری تحویل داده شود. همچنین طریقه حمل‌ونقل آن نیز با هماهنگی‌های لازم انجام شده باشد. مشتریان می‌توانند جهت نصب آن از متخصصان مجموعه کمک بگیرند.

 

مراحل ساخت کانکس

جمع بندی

 مراحل ساخت کانکس بسته به نوع کانکس (ثابت یا متحرک) و کاربرد آن ممکن است کمی متفاوت باشد. توجه به کیفیت متریال و دقت در مراحل جوشکاری و نصب تأسیسات، در دوام و کارایی کانکس نقش مهمی دارد.

ویژگی‌های کانکس باعث شده تا طی چند سال اخیر، برای کاربرد‌های مختلفی از آن استفاده کنند. چون به راحتی قابل حمل بوده و هزینه‌های آن به مراتب از ساخت سازه‌های بتنی کمتر است. آشنایی با مراحل ساخت کانکس به شما کمک می کند تا در انتخابتان دقت بیشتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: کانکس ضد زلزله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *